Wednesday 21 May 2014

Debatt Reflektion

I dem senaste veckor har vi arbetat med argumentation och har vi deltagit i en muntlig debatt, vi har lärt mycket om debatt och vad behöver man göra innan debatt. vi har fått ämnen från varas läraren och vi delade i tre grupper. I min grupp hade vi varas ämnen som dödshjälp. Vi började läsa genom texten som vi har fått från läraren och seden skrev vi ämnesord. 


Den viktiga dalar får mig var den filmen som vi har tittat på innan vi har börjat om debatt får att motivera oss och ger oss lite information om vad debatt innebär, filmen heter THE GREAT DEBATERS. Jag är inte 100% nöjde med min debatt, men 95% nöjde eftersom i början var jag lite panik att stor fram för alla.


Den som var roligaste var när vi gjorde debatt i klassen, det var intressant att lyssna på de andra eleverna när de debattera. Det  var intressant eftersom vi fick lära från andra också. Det som var tråkigt var att jag har inte bet om hjälp från lärare att räta min språk. 


Om jag hade fått göra om monumentet, jag skulle skriva min argument seden ger till lärare att rätta min språk, jag skulle också försöka prata tydligt.


Min insatser värdering i debatten skulle jag värda den mellan bra och mycket bra


jag tror allt var okej för mig, utan att jag har inte bet om hjälp från läraren. 

No comments:

Post a Comment