Sunday 16 February 2014

OVES FÖRSTA MÖTE MED PARVANEH

Idag har vi återigen jobbat med att skriva en dialog och spela upp. Denna gången handlade det om Oves första möte med Parvaneh och hennes familj.

Vi gjord två grupper idag och spelat en teater om Oves första möte med Parvanehs familj. Vi var fyra i min grupp, Leila, Lydia, Thwe Thwe Oo och jag. 

Ove är en person som tycker att  bestämma hela tiden och han är en arg man. Han vill att människor ska göra rätt hela tiden. Han aldrig säger förlåt till människor eller ber om en ursäkta. Han kontrollerar allting värja dag. Parvaneh är en fru till Lufsen och hon är gravid.

Vi började med att skriva en dialog tillsamns med mina grupp kameraterna och det funkade bra för oss och det var lätt att samarbeta med varandra. 

Vi spelat en teater och jag spelat en role som Ove, i början det var inte läte som ser ut,eftersom man måste sa allt rätt, och jag had lite problem med uttal. Den andra gruppen gjorde bra job också, de spelat bra. Vi repeterade flera gånger och i slutet började det att blir bättre och lätt. 

Jag tycker att dagens övning var en bra sätt att lära sig språket och vi fick hjälp från lärare om hur man ska saga de orden. Det var bra för mig

2 comments: